Atentie la phishing
CarduriDeCredit.ro: compara card cu card. Orice card de credit / card de debit.
CarduriDeCredit.ro
Stiri cu si despre banci, carduri, credite, curs valutar banci Intrebari, raspunsuri, sfaturi despre carduri de credit, carduri de debit
Home Articole Atentie la phishing

Atentie la phishing

In primul rand, trebuie sa retineti ca nici o banca nu solicita, in nici o situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). De asemenea, informatii precum parola si codul PIN nu trebuie divulgate sub nici un motiv, nimanui, nici macar bancii.


Ce este "phishing"-ul?

"Phishing"-ul este o activitate criminala prin intermediul careia se incearca capturarea de informatii bancare confidentiale, precum parole (PIN) si detalii ale cardurilor de credit/debit, prin mesaje instantanee sau email care provin in aparenta de la institutii financiare autentice.


Cate tipuri de "phishing" exista?
- Phishing bancar (mesaje care par a proveni de la banci cunoscute)
- Phishing cu carduri (mesaje care par a proveni de la banci cunoscute si/ sau emitente de carduri sau firme precum MasterCard sau Visa)
- Phishing de la magazine online (exploateaza conturile online)
- Alte tipuri de phishing (cereri de donatii online)

Cum pot recunoaste un mesaj de tip "phishing"?

Indiferent daca mesajul fraudulos incearca sa simuleze provenienta de la un magazine online , un furnizor de servicii de tip Internet Banking sau de la o banca in sine, acesta poate fi identificat prin existenta/prezenta urmatoarelor elemente:
- Existenta unui formular care trebuie completat cu date confidentiale, precum adresa de e-mail, user, numar de cont/card, parole etc.
- Existenta unei sectiuni care trebuie completata cu informatii de Log-in;
- Subiecte de tip Promovarea unei competitii/ Acordarea unui premiu / Solicitarea confirmarii datelor personale de identificare
- Solicitarea redefinirii profilului utilizator / actualizare preferinte
- Elemente suspecte in header-ul mesajului

Cum pot fi folosite informatiile preluate din mesaje de tip "phishing" pentru comiterea de frauda?

Informatiile sustrase prin intremediul acestui tip de mesaje sunt folosite pentru a fura sau simula identitatea Dvs in vederea folosirii frauduloase a informatiilor legate de adiministrarea fondurilor fie prin intermediul cardurilor (achizitionare produse de la comercianti online/ Internet ) sau prin serviciile de Internet Banking care garanteaza accesul la conturile Dvs curente.

Obtinand date precum numarul cardului, numele inscriptionat pe card, data expirarii si codul PIN, criminalii pot imprima carduri contrafacute cu datele dumneavoastra, avand astfel acces nelimitat la resursele dumneavoastra pana la notificarea oficiala a bancii emitente care va proceda la blocarea si reemiterea altui card cu alte date de identificare.

Ce trebuie sa fac daca identific un mesaj de tip "phishing"?

In cazul in care identificati un mesaj care va solicita divulgarea de date confidentiale este bine sa:
- Nu raspundeti la respectivul mesaj
- Nu accesati nici un link dechis in mesajul respectiv
- Trimiteti mesajul catre banca emitenta a cardului (la dep. tehnic/)
- Stergeti mesajul

Ce trebuie sa fac daca am identificat mesajul de tip "phishing" dupa ce am furnizat date confidentiale?

In cazul in care va-ti dat seama ca ati fost victima unui atac de tip "phishing" si ati divulgat date confidentiale, este bines sa:

- Sunati la banca emitenta a cardului/ unde aveti contul pentru a reclama incidentul
- Schimbati toate parolele
- Solicitati reemiterea cardului/ regenerarea de profil utilizator
- Faceti plangere la Politie
- Contactati site-urile de Internet de la care obisnuiti sa faceti cumparaturi online pentru a le aduce la cunostinta compromiterea datelor dumneavoastra de identificare.

Cum se pot preveni atacurile de tip "phishing"?

Pentru a va proteja impotriva atacurilor de "phishing" este bine sa:
- Nu folositi nume utilizator/ adresa de e-mail sau alte date confidentiale pe forumuri de discutii sau pe diferite site-uri Internet (jocuri, divertisment)
- Nu folositi aceeasi parola pentru site-uri diferite
- Nu accesati link-uri si nu completati formulare din e-mailuri suspecte
- Nu furnizati nume utilizator si parola ca raspuns la e-mailuri
- Accesati site-uri securizate
- Nu divulgati nimanui datele dumneavoastra confidentiale
- Verificati adresa site-ului Internet pe care il accesati pentru autentificarea acestuia (adresa URL)
- Va configurati contul de e-mail pentru a va citi mesajele in format plain text
- Folositi firewall-uri si programe antivirus performante




   Cum imi recuperez cardul blocat in ATM/bancomat?

   Cum pot obtine o lista cu localizarea ATM-urilor/Bancomatelor?

   Ce trebuie sa fac daca am introdus PIN-ul gresit?

   Bani trimisi prin bancomat

   Cardul meu poate fi utilizat de o alta persoana?

   Cum imi schimb PIN-ului cardului direct la ATM/bancomat?

   Cum pot obtine un card?

   Ce este si cum ma ajuta un cont curent?

   Care sunt informatiile minime ce trebuie sa le contina chitanta remisa de POS?

   Cum pot obtine un card nebancar?

   Cum imi reincarc cartela telefonica cu cardul la ATM/bancomat

   Pot sa-mi platesc facturile la ATM chiar daca nu detin un cont sau card?

   In caz de pierdere, distrugere sau furt al cardului cum trebuie sa procedez?

   Schimb valutar la ATM/bancomat

   Daca nu-mi gasesc cardul, dar nu sunt sigur(a) ca l-am pierdut, ce trebuie sa fac?

Publicitate
Curs valutar/curs bnr
curs euro stabilit de BNR 4.3312 RON
curs USD / dolar stabilit de BNR 3.1853 RON
curs CHF / franci elvetieni stabilit de BNR 3.5015 RON
curs aur stabilit de BNR 170.2985 RON

din data de 11 oct 2011

oferit de CursValutarBanci.ro

Compara toate valuteleCurs valutar Banci
Newsletter Info Card
Email :

Sondaj Carduri Credit

Depozite-Bancare.ro CreditePentruLocuinte.ro Credite-Auto.ro CrediteNevoiPersonale.ro PensiaPrivata.ro